reklama

Kandidáti útočia! Oprášili blogy, zapli facebook a pomaly kujú plány

Uhorkovú sezónu mi začali aktívne narúšať politickí ašpiranti. Neklamné znamenie, že sa blížia voľby. Známe i menej známe tváre, politickí i nezávislí, kritika a hneď aj riešenia na všetky problémy. Lacno, rýchle, kvalitne. IBA JA!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Scenár volebného marketingu sa opakuje hádam zakaždým, preto budem písať všeobecne a tak tam nájdete možno aj toho svojho. Začnem tými rafinovanejšími, ktorí začínajú nenápadne. Ideálnym miestom je blog, facebook či iná stránka. A čo je najjednoduchšie? Skritizovať čo nefunguje (samozrejme ale riešenia ešte alebo vôbec neponúkať). Pasujú sa do role nespokojného občana, vystupujú nezištne či dokonca anonymne (zatiaľ). A tém sa na tom našom malom Slovensku nájde veru neúrekom. Konštruktívna kritika zo strany protikandidátov je prospešná vec, no jedným dychom treba ponúkať riešenia. Reálne riešenia, nie prázdne sľuby.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Akční kandidáti sa postupom času odhalia sami a tak v ich vizitke nastane premena z človeka milión k popisu: kandidujem za... lebo... som... (doplňte si sami).

Ďalším krokom sú osobné agitácie/stretnutia. Spolu si pofrflete a vypočujete sci-fi plány, ako sa všetko zmení a kandidáti možno zaplatia aj pivo či guláš. Zámienky sú rôzne, niekedy pridaná hodnota žiadna, inokedy aspoň čosi, ale so zmiešanými pocitmi, ako v modrom z neba... Na druhej strane sú potom politici s končiacim mandátom, ktorí sa snažia o obhájenie svojej pozície. A tak sa vo veľkom stavia, rieši, ba aj upratuje a skrášľuje železničná stanica, metalový festival či americká ambasáda. Horúčkovito sa hľadajú témy, lebo medializácia... a to len začíname! Samozrejme všetko pre občana! Táto snaha však pripomína prebudenie zo sladkého spánku. Čo si za 3 a pol roka nestihol, za pár mesiacov nedobehneš! 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Klasickú reklamu ako sú billboardy či letáky riešiť nebudem. Ale aj cez ne sa dá dobre zamiešať uhorkovou sezónou. Ftáčnik by o tom vedel povedať...

Čo ale považujem ja osobne za najväčšie faux pas politického marketingu je vytvoriť zo zúfalosti facebook stránku tak 2 týždne pred voľbami (podľa mňa je už teraz neskoro). Neviem, či si kandidáti povedia, veď ma to nič nestojí? A proaktívni kamaráti potom „pomáhajú“ ako sa len dá, veď kliknúť tiež nič nestojí. Z každej strany sa na vás usmievajú vyretušované cudzie tváre plné sľubov, lacných sloganov a plánov odtrhnutých od reality. Na oko sa angažujú, fotia pri každej možnej príležitosti, len aby zvýšili svoj „kredit“. Taká strana Tip to posunula na nový level.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prečo teda na to poukazujem už teraz, 3 mesiace pred voľbami? V prvom rade preto, lebo ja tak filtrujem kandidátov, čo to až tak vážne nemyslia. A pretože som toho názoru, že práve komunálna politika si zaslúži viac. Ak by napríklad chcel kandidovať na poslanca niekto zo zelenej hliadky a hlavo témou by bola enviromentálna otázka – nie je dôvod neveriť a pochybovať o ich pohnútkach. Ich činnosť hovorí koniec koncov sama za seba a ja im skladám poklonu. Ale aj v mojom rodnom Kežmarku – práca navyše, komunikácia počas celého volebného obdobia a naozaj nová politická kultúra. Som presvedčený, že presne takýto ľudia patria do komunálnej politiky. Určite nájdete aj vy vo svojom okolí pozitívne príklady. Ľudia, ktorým nie je osud mesta/obce ľahostajný. Angažovanosť, profesionalita, nezištnosť a slušnosť. To sú predpoklady, ktoré sú u mňa na prvom mieste a nie len 3 mesiace pred voľbami. Prepáčte, ale neverím vám to. Vrchol drzosti je vycapiť sa na billboard a voľte ma. Začo! Prečo!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Komunálna politika nie je jednoduchá, miesto pôsobnosti je zúžené a často je to nevďačná práca. Voľby sú už o 3 mesiace, kompetencie nie sú zanedbateľné a nezáujem o veci verejné je značný. Spoznajte kandidátov, podporte angažovaných profesionálov, ktorí pre komunitu pracujú dlhodobo nezištne, z nadšenia. Využite svoje právo voliť.

Matúš Levocký

Matúš Levocký

Bloger 
  • Počet článkov:  56
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Medzi Bratislavou a Kezmarkom. Vyštudované ekonomické právo, bilaterálny program medzinárodný finančný manažment, a medzinárodne vzťahy/hospodárska diplomacia. Podľa pasu 29, správaním občas polovicu. S túžbou ovládať čo najviac jazykov a cestovať okolo sveta. Večný optimista, dobrodruh, snívajúc o svete, ako Holden, . . . len tak. Zoznam autorových rubrík:  Môj názorČosi podstatnéPoéziaPríhodyFotočlánkyNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu