reklama

BML: Destinácia - Nový Zéland I.

Chcel by som napísať sériu článkov o mojej ceste na Nový Zéland (NZ). Táto malebná krajina pozostávajúca z dvoch veľkých ostrovov, z vyše 4 miliónov obyvateľov a z viac ako 60 miliónov oviec je nielen domovom hobbitov a pôvodných obyvateľov Maorov, ale aj plná paradoxov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Časť prvá: FromVienna to Auckland, aleboo tripe na koniec sveta

Celé sa to začalo 5.novembra ´06. Navšetko sme sa tešili, no nevedeli sme, aká cesta nás čaká. Píšem v množnomčísle, pretože výprava mala dokopy 18 členov. Čakalo nás dokopy 18tis. kilometrov a prvémedzipristátie-Dubaj.

Priznám sa, že tento typ gýču mi nie je cudzí. Vedel by som sa na to dívať aj hodiny...

Obrázok blogu

Po asi ôsmich hodinách letu nás víta západ slnkanad letiskom, ktoré asi ani nemalo koniec. Majetkom šejka nebolo len letisko, flotila lietadiel, ale aj letecká spoločnosť Emirates, ktorou sme leteli. A že prečo jetá ropa stále drahšia (veď pár Boeingov naviac sa vždy zíde).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Celá hala bola ako vzorkovnica národov...čo stena, či terminál, to iná kultúra...

Obrázok blogu

Jedenásťhodinové medzipristátie sa dalo zúžitkovaťvšelijako. Obzeranie zlatých tehličiek, či elektroniky v duty free zónebolo len pre silné povahy.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Obrázok blogu

Kruhový "stánok" so zlatom, striebrom, hodinkami či perlami...

Obrázok blogu

Tak pre zaujímavosť krabička Marlboriek stálav prepočte 35 korún a elektronika bola rádovo o tretinulacnejšia.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Žeby dve dámske? Alebo ako...

Obrázok blogu


Obrázok blogu

Pododa s autorom, či skrytá reklama je púha náhoda...:-)

Obrázok blogu

Do rúžova dolámaní sme nasadli na smer Bangkok.

Obrázok blogu

Letisko vyzerá z hora menšie, no keď sme šli okolo v autobuse, cestu lemovalo nespočetné množstvo lietadiel a nemalo to konca...

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Posledný obrat nad Emirátmi a x-hodinová trasa sa začala.

Obrázok blogu

Nohy nás začali pobolievať a economy class ukázala svoju pravú tvár. Naspoznanie Thajska sme mali necelú hodinu, a tak sme radšej na odporúčanie aninevystupovali. Ešte by nám pohostinní domorodci pribalili nejaké tie drogy nacestu no a all inclusive pobyt na 30 rokov sa nám ako výhodný nepozdával.

Este že sme mali také hračky...podľa typu lietadla sa dali púšťať filmy kedy človek chcel (v tom lepšom prípade) alebo sa pripojiť a sledovať už bežiaci film. Tak som asi päťkrát videl od polovice "Pirátov z Karibiku", ale najlepšie bolo aj tak hranie sa medzi cestujúcimi...

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Blížili sme sa k cieľu, nasledovalo Sydney. Ajoperu som videl, tak som oželel silnejúci kŕč v nohe. Neustále výzvy nazapnutie si pásov v Arabčine som už vedel skoro naspamäť.

Obrázok blogu

Poobzerali sme bumerangy a konečne nás čakalametropola severného ostrova Auckland, cieľ našej cesty. Jeden taký "okrasný" som si kúpil pri spiatočnej ceste v Melbourne. Skúšať, či sa vráti nebudem, o jeden som ako dieťa prišiel, a ten bol "zaručene" vracajúci sa. Pohľad priameho letu už nechcem vidieť :-)

Obrázok blogu

Pri štarte sme spoznali obľúbenú hru nášho nového kamikadze pilota. Za čo najkratší čas čo najvyššie sa volala. Lietadlo bolo konečne poloprázdnea tak som sa i ja dostal k okienku. Síce pri krídle, ale bolo...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pobrežie Nového Zélandu. Pocit blízkosti a eufória, že je cesta za nami.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Národná vlajka a symbol ostrova, vták kiwi, ktorého ale nie je jednoduché vidieť vo voľnej prírode...

Obrázok blogu

Po prílete som na protest zaspal a zodudil sazo strašným zdesením, kde mám kufor. Sedel som na ňom, no časový posun 12hodín, čiže presný opak ma načisto zmohol.

Obrázok blogu

Citát pri východe sa mi veľmi páčil a tak vám ho podávam aspoň takto...

Foto: autor, Ján Gnebus

Matúš Levocký

Matúš Levocký

Bloger 
  • Počet článkov:  56
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Medzi Bratislavou a Kezmarkom. Vyštudované ekonomické právo, bilaterálny program medzinárodný finančný manažment, a medzinárodne vzťahy/hospodárska diplomacia. Podľa pasu 29, správaním občas polovicu. S túžbou ovládať čo najviac jazykov a cestovať okolo sveta. Večný optimista, dobrodruh, snívajúc o svete, ako Holden, . . . len tak. Zoznam autorových rubrík:  Môj názorČosi podstatnéPoéziaPríhodyFotočlánkyNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu