BML: O tom, ako funguje UPC v Nemecku

Autor: Matúš Levocký | 12.11.2013 o 8:15 | Karma článku: 7,15 | Prečítané:  1770x

Občas si so záujmom a niekedy i úsmevom prečítam články Zuzany Herichovej, aké je to žiť v Nemecku z jej pohľadu. Moje fungovanie v Nemecku začalo nevinne, štúdiom, ale o tom niekedy inokedy. Ak ste čítali článok Sama Marca, či mnohých iných blogerov o praktikách UPC na Slovensku, máte akú takú predstavu, prečo sa mnohým zákazníkom otvára povestný nožík pri pomyslení na túto spoločnosť. Ja som to "štastie" nemal, až doteraz...

Ale pekne poporiadku...

Ako prvý provider v nemeckom Halle to bol Telecom. Takmer týždňový kompletný výpadok internetu počas finišovania diplomovky - no viete si predstaviť... Pri výbere ďalšieho sme si teda povedali, že všetko bude lepšie ako ten fialový moloch. Sťahovanie do nového mesta sa blížilo a tak som začal s prieskumom trhu (poučený článkom od SM som hľadal podľa presnej adresy, ktorá spoločnosť internet v mojom novom bydlisku poskytuje), i našiel som: ročná viazanosť, slušná rýchlosť, celkom fajn cena - no nekúp to. Ešte som to porovnal a nakoniec zavolal - Unitymedia. Áno, tušíte správne a podobnosť nie je čisto náhodná. UPC sa v Nemecku volá niekde Unitymedia, inde Kabel BW (aké sú skutočné dôvody, že sa jedna firma volá rôzne netuším...).

Odhodlaný sa len informovať, netušiac že vstupujem do jamy levovej som teda zavolal, a po 5 minútach rýchleho rozhovoru už poslušne rapocem podvedome bankové údaje ako v škôlke adresu a záväzne objednávam. Aj keď som si o sebe myslel, že ma len tak niekto neprehovorí, presvedčili ma rozumné argumenty: viazanosť je síce 2ročná (nie 1 ako som si myslel), ale ak sa presťahujem a v novom bydlisku pokrytie nebude, aj ten rok im bude stačiť, inak mi linku ochotne preložia. Ako nováčik mám 2 mesiace grátis, prvých 12 mesiacov za 25eur, potom 35eur/mesačne. Pevná linka flatrate, pripojenie 100Mbit download, 5 Mbit upload. Teraz to neviem pochopiť, no vtedy som si tú ikonickú siluetu lotosového kvetu? nevšimol. A teraz si sypem popol na hlavu.

Späť do Call centra. Už tu sa prejavili praktiky, ktoré robia túto spoločnosť tým, čím je.

ad 1 - Na otázku inštalácie mi bolo prisľúbené, že je možná ihneď, i v sobotu-deň po nasťahovaní. Volal som týždeň vopred. Realita: zmluvný technik môj entuziazmus schladil, že nik v sobotu montáže nerobí a call-centrum toho veľa narozpráva (nakoniec si na mňa našiel termín až v stredu) - ale stále v norme.

Zmluva ale prišla expresne - to preto, že zo zákona má človek nárok do 14 dní pri objednávke telefonicky od zmluvy odstúpiť.

ad 2 - Milý pán v call centre mi okrem produktu ponúkol router za 29,90 s tým, že pri napojení bytu router bezplatne zapoja a nastavia. Reku - keď odporúčajú, o starosť menej. Toto bola najväčia chyba - nespýtať sa, aký skvost modernej technológie som si to objednal. Technicolor 7200 - ak by bol niekto zvedavý. Až pri prvých problémoch som objavil studnicu nekonečných diskusií na túto zázračnú krabičku s lotosovým logom nádeje.

ad 3 - Inštalácia. Pán prišiel. Sympatický teda nebol, najprv 15 minút riešil reklamáciu niekoho iného, štedro si ponadával, na všetko, ale hlavne na montáž (veľmi sa mu to nepodarilo - krabička nedrží, ale na tom si nezakladám). Veľkolepo pripojil notebook k routru a spravil speedtest. Ja očarený skutočným 100Mbit pripojením som sa poďakoval, a šťastný že nemusím chodiť do internetovej kaviarne k Indovi oproti som si začal užívať luxus ultramegarýchleho pripojenia. Opojenie trvalo asi 5 minút.

Internet padal čoraz častejšie a až vtedy som zistil, čo za skvost mi to predali. A tak som telefonoval v dobrej viere, že mi niekto vysvetlí, čo je vo veci a ako to ako poctivá firma k mojej spokojnosti vyriešia. Prvé prebudenie prišlo s tvrdením - že router som síce od nich kúpil, ale že oni v podstate s ním nič, keď funguje. A že zo 100Mbit pripojenie je cez kábel, že dostanem maximálne 25 cez wifi 2 metre od routru - čo už... My garantujeme iba pripojenie cez kábel. Keď budú chyby pokračovať, mám sa ohlásiť. Samozrejme vedeli veľmi dobre, kde je pes zakopaný (Technicolor 7200) a že nie som endemit, čo sa neoprávnene sťažuje.

Že som už vtedy nepochopil, s kým mám tú česť. 14 dní uplynulo, aj keď reálne som bol online pár dní. Mea culpa. Vlastníci čarovnej skrinky Technicolor už tvoria v Nemecku slušnú komunitu. Vymieňajú si rady, tipy a triky, len aby aspoň ako tak fungoval. Je to tragikomické. Počas minulého mesiaca sa tak zo mňa stal amatérsky informatik, obohatil som si Nemčinu o širokú slovnú zásobu - no i tak to nepomohlo.

Cez obývačku sa tak ako riešenie tiahne sieťový kábel a výpadky sa zredukovali z 20 na 2. Až do minulého piatku relatívna idylka=zmierenie sa. Ráno - ani gmail, ani google, facebook a kopec iných stránok - jednoducho nič. Ešteže sused čas od času zapne nezabezpečený router, na ňom som si otestoval, že predsa len nie môj 5 ročný DELL je na vine. Vyskúšal som všetko. A tak volám  - číslo už mám uložené v rýchlej voľbe. Pracovník chce zo začiatku problém riešiť tvrdým resetom. Toto cenné know how ale ovládam. Nakoniec prizná, že mu systém ukazuje, kedy som sa naposledy reštartoval. Ešte chvíľu zatĺka, až potom z neho vypadne, že teda zázračná skrinka prechádza na nový firmware a update teda mohol čisto hypoteticky spôsobiť moje ťažkosti. Ale len krátkodobo. A určite to už o chvíľu pôjde. A keby sa to do zajtra nenapravilo, zavolajte. V sobotu ma optimizmus opúšťa. Zvoní. 15 minút telefón nalepený k uchu, lebo všetci v sobotu volajú a ďakujú za super služby a prajú príjemný víkend, alebo aj nie. Pani to na mňa skúša s overeným trikom, či som už skúsil vypnúť/zapnúť. Odkazujem jej, nech sa pozrie do systému a nerobí zo mňa amatéra. Okrem výpadku ju zle počujem. Konštatuje, že asi bude niečo s pripojením, že pošle technika. Pýtam sa na možnosti, aj keď odpoveď poznám. Žiadam odškodnenie a so zdvihnutým tlakom - sa porúčam. Dopočutia vyznieva tragikomicky. Lebo viem, že sa asi čoskoro ozvem znovu.

Včera, tesne pred obedom opäť všetko funguje - teším sa a veď tie 2 výpadky sú lepšie ako žiadne pripojenie. Štokholmský syndróm.

Čo z toho vyplýva: vo všeobecnosti by som mohol byť spokojný. Nie som naivný, že do reklamy napíšu, že cez wifi v bytovke s betónovými stenami a ďalšími wifi 100Mbit asi nedosiahnem, aj keď zariadenia sú triedy N. Hypoteticky to možné je. Pripojenie je stabilné, cena je akceptovateľná. ALE - dôležitý je celok, každá jedna časť mozaiky od prvého až po posledný kontakt. Zavádzať a zatĺkať poctivá spoločnosť nesmie. Predávať router, na ktorý nik nevie nájsť pozitívneho slova je ekonomická samovražda. Keby ho nebolo, tento text by neexistoval, a ja by som s pokojným svedomím odporučil môjho poskytovateľa ďalej. Takto spravím presný opak.

 

Slabší a silnejší deň mojej zázračnej krabičky


Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Anton Zajac: Jediná šanca pre Slovensko je nová slušná strana

Nežijeme v liberálnej demokracii, ale v oligarchii, hovorí spolumajiteľ Esetu Anton Zajac.

PRIMÁR

Lekári sa môžu mýliť. Päť príbehov o zlej diagnóze

Nikto netúži byť medicínskou záhadou. Ale je jednoduché sa ňou stať.

EKONOMIKA

Nové pravidlá zásadne ovplyvnia ľudí. Dlžníkov aj exekútorov

Sociálna poisťovňa môže siahnuť na účet aj bez exekútora.


Už ste čítali?