reklama

BML: Potulky Sýriou - Damašek 2010 - fotoreportáž

Vždy, ked čítam a počujem, čo sa deje v Sýrii, krajine, ktorá mi učarovala na prvý pohľad, som úprimne smutný. Strávil som v Damašku viac ako týždeň, spoznal skvelých ľudí a už po pár hodinách som sa hanbil za všetky predsudky, s ktorými som do tejto čarovnej krajiny vstupoval.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Cesta do Sýrie začala zaujímavou ponukou, ktorú som našiel na portáli akcniletenky. Spiatočná letenka do Libanonu, Bejrút vyšla na približne 180eur, ponuka ktorá sa neodmieta. O tom ako, kde a čo, budem písať niekedy inokedy. Dnes len fotografie z Damašku - jedného z najstarších miest ľudstva. Mesta, ktoré mi učarovalo na prvý pohľad.

Výhľad na centrum mesta - časť Hamra - Arnous square

Obrázok blogu

Mesto, kde ani v noci hustota dopravy neutícha. A súčasťou tradície v prípade svadby je konvoj áut, za sprievodu hlasného trúbenia. Trúbenie je súčasťou plynulosti premávky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Prvé jedlo, sme zvyknutí na Kebab - nemajúc veľké očakávania, sme očarení - veľké kúsky šťavnatého mäska - jednoducho Shawarma. Usmievaví, pozitívni ľudia, aj bez jazykových znalostí ochotní pomôcť.

Obrázok blogu

Za nenápadnými dverami sa často skrývalo takéto prekvapenie, reštaurácia s fontánou uprostred, kvetmi, hudbou a príjemnou atmosférou.

Obrázok blogu

A chutilo všetko, čo sme vyskúšali.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Tradičný chlieb

Obrázok blogu

Umajjovská mešita

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Neďaleká hrobka Saladina

Obrázok blogu

Súq al-Hamídija - trhovisko, ktoré žie vlastným životom, uličky, kde sa da kúpiť hádam všetko, vôňa korenia a lesk šperkov.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

A milé prekvapenie

Obrázok blogu

Mesto, ktoré nebolo stavané na americké autá, no šoféri si vedia poradiť

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Kde sú ľudia k cudzincom nápomocní, prívetiví a usmievaví.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Mesto, kde bez problémov susedí mešita s kostolom

Obrázok blogu

S krásnymi západmi slnka

Obrázok blogu

a čarovným výhľadom, ktorý hádam ani nemal koniec

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Damašek - moderné mesto, ktoré ma prekvapilo svojou otvorenosťou a vymazalo tak aj posledné predsudky.

Obrázok blogu

Ale aj mesto dvoch tvárí -

Obrázok blogu

A Sýria dnes? Zmietaná občianskymi nepokojmi, krviprelievanim a nejasnou budúcnosťou. Som z toho smutný, želám si aby to prestalo a dúfam, že ľudí, ktorých som počas môjho pobytu spoznal sú v bezpečí.

PS: K tomuto článku ma inšpirovala fotoreportáž, ktorú som dnes na blogu videl, http://buno.blog.sme.sk/c/302276/Ahlan-wa-Sahlan-vitajte-v-krvavej-Syrii-fotoreportaz.html

Matúš Levocký

Matúš Levocký

Bloger 
  • Počet článkov:  56
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Medzi Bratislavou a Kezmarkom. Vyštudované ekonomické právo, bilaterálny program medzinárodný finančný manažment, a medzinárodne vzťahy/hospodárska diplomacia. Podľa pasu 29, správaním občas polovicu. S túžbou ovládať čo najviac jazykov a cestovať okolo sveta. Večný optimista, dobrodruh, snívajúc o svete, ako Holden, . . . len tak. Zoznam autorových rubrík:  Môj názorČosi podstatnéPoéziaPríhodyFotočlánkyNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu